Jürgen Rysselaere
15484
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15484,theme-bridge,bridge-core-3.0.5,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-3,qode-child-theme-ver-1.1.1,qode-theme-ver-29.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-25193
 

Jürgen Rysselaere

Wie ben ik?

Al van kinds af gebeten door “roeren in de pannen”. En het moest zo zijn.

Een omweg langs de Latijn Griekse opleiding in het OLV College te Eeklo bracht me uiteindelijk toch naar  Hotelschool Ter Groene Poorte. Een volledige hotelopleiding met aansluitend specialisatie “Chocoladebewerking” en “Butler Intendant” vormden het grootste deel van mijn opleiding. Mijn grootste uitdagingen kwamen toch pas erna. Hotel en Toerismeschool Spermalie vormde het toneel van enkele uitdagingen. Naast de 2 specialisaties “Traiteur” en “Management Hotelbeheer” deinden mijn culinaire wegen uit naar Thailand, Mexico, Zwitserland en Duitsland. 2008 staat met stip in mijn levensagenda. Na een derde plaats enkele jaren voordien, bracht 2008 me de titel als Juniorkok Van België. Gebeten door de wedstrijdkriebels passeerden nog Viskok van het jaar (finalist) en Prosper Montagnée (2 * halve finale).

Werkervaring

De eerste werkschoenen werden aangebonden in 2004. Chef Dirk Boelens van restaurant De warande te Sint Jan In Eremo begeleide me in mijn eerste twee werkjaren. 

De volgende 8 jaar stond ik mee aan het keukenroer van Salons Mimosa.

Na 10 jaar werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Jürgenkookt werd geboren!

Na 2,5 jaar combineren met een full time job en vervolgens 1 jaar met een half tijdse job (Keurslager De Cock in Knokke) beslisten we in november 2018 om volledig zelfstandig te worden.

Van 2012 tot 2016 was ik ambassadeur van het culinair en lifestyle magazine SMAAK. Deze opportuniteit bracht me in contact met de wereld van beurzen, reportages en productvoorstelingen.

Uitdagingen en ”Food on the plate” => De toekomst!

JK_nieuwebranding022
JK_nieuwebranding_mat003
JK_nieuwebranding012
DSC_0126